-Sınıf tekrarına kalanlar

-İkamet değişikliği nedeniyle devam edeceği aynı türden okul bulunmayanlar

-Temel eğitimden mezun olup herhangi bir ortaöğretim kurumunda kaydı olmayanlar

-Deprem bölgesinde bulunan bazı il ve ilçelerdeki geçici barınma merkezlerinde ikamet eden ve taşıma yoluyla eğitim hizmeti alanlar

-Yurt dışında olması nedeniyle çeşitli mazeretleri bulunanlar

-Uzun bir süreyi gerektiren hafızlık eğitimi bulunanlar

-Milli sporcular dışında bireysel veya takım sporlarında en az üç yıl faal lisanslı olarak yarışmalara katılanlar

Açık Öğretim Lisesi https://aol.meb.gov.tr/  web sayfası üzerinden ulaşılabilir.

Üniversite başvurularında Açık Öğretim Lisesinin kodlarını kullanmalısınız.

Mezun olmuş ve diplomasını almış öğrenciler ÖSYM tarafından yetkilendirilmiş herhangi bir orta öğretim kurumundan başvuru yapabilirler.

Geçici Mezuniyet Belgesi ile Üniversiteye kayıt yaptırabilirsiniz. Bu belgelerin 6 ay geçerlilik süresi vardır.

Açık Öğretim Lisesine kayıtlı mezun olabilecek her öğrenci üniversite sınavlarına başvurabilir.

Açık Öğretim Lisesinden 2005 yılından önce mezun olmuş ve diplomasını süresi içersinde alamayıp Açık Öğretim Lisesine iade edilen öğrencilere ait söz konusu diplomalar şahsen veya posta ile Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğüne başvurularak teslim alınabilir.

Şahsen başvurularda diplomayı öğrencinin yerine bir başkası alacaksa, alacak kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir.

 

Posta ile başvurularda diplomanın gönderilmesi istenilen Halk Eğitimi Merkezi belirtilmek kaydıyla istenen diploma ilgili merkeze gönderilmektedir.

Öğrencilerimizin Açık Öğretim Lisesinden almış oldukları diplomayı kaybetmeleri halinde bir dilekçe yazarak Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğüne faksla, posta yoluyla veya Halk Eğitimi Merkezlerine şahsen başvurmaları gerekmektedir. Söz konusu bu belge öğrencinin dışında bir başkası tarafından alınacaksa noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir.

Açık Öğretim Lisesi diplomasını alabilmeniz için, daha önce almış olduğunuz çıkma belgesinin aslını geri vermeniz gerekiyor. Almış olduğunuz çıkma belgesini kaybettiyseniz, bir dilekçe ile Açık Öğretim Lisesine veya kayıtlı olduğunuz okul müdürlüğüne (şahsen veya noterden vekil tayin edilen kişinin) başvurarak diplomanızı alabilirsiniz.

Dönem sonunda mezun olan Açık Öğretim Lisesi öğrencilerinin diplomaları sınava girilen tarihten yaklaşık 2-3 ay sonra koordinatör Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine gönderilmektedir. İlinizdeki Koordinatör Halk Eğitimi Merkezinin neresi olduğunu AÖL internet sayfasından kısmından görebilirsiniz.

 

Şayet öğrencimiz Açık Öğretim Lisesinden Çıkma Belgesi almışsa Çıkma Belgesinin aslı ile başvurması gerekmektedir. Diplomayı öğrenci yerine bir başkası alacak ise bu kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir. Vekilin Noterden alınan vekâlet ve yukarda belirtilen öğrencinin getirmesi gereken evraklardan biri ile başvurması gerekmektedir.

Mezun olan öğrenciler geçici mezuniyet belgelerini bağlı oldukları Halk Eğitimi Merkezlerinden alabilirler.

Açık Öğretim Lisesine; kayıtlı öğrenciler toplam 8 (sekiz) dönemde gerekli krediyi tamamlamak kaydıyla mezun olabilirler.

Açık Öğretim Lisesinden mezun olabilmek için en az 192 kredi alınması gerekir.

Adayların; sınav sorularına itirazlarını, sınav sorularının ilanından sonra 5 (beş) takvim günü, sonuçların ilanından sonra 10 (on) takvim günü içinde yapmaları gerekmektedir.

İtirazlar için öncelikle, Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesinin;

1 - T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Ankara-Beşevler,

2- Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. Ankara-Merkez,

3- Türkiye Halk Bankası A.Ş. Ankara-Küçükesat

şubelerinden herhangi birine "Kurumsal Tahsilât Programı" aracılığı ile sınav itiraz ücreti yatırılarak, örneği verilen dilekçe doldurulduktan sonra banka dekontu ile birlikte aşağıda yazılı adrese gönderilmesi gerekmektedir. Banka dekontu, T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, imzası ve adresi olmayan dilekçeler, faksla yapılan veya süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar dikkate alınmamaktadır.

Dilekçe ve dekontun gönderileceği adres:

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Konya Yolu Üzeri (Gazi Hastanesi Karşısı)

 

06500 Teknikokullar / ANKARA

Sınav sonuçlarınızı sisteme kullanıcı adınız ve şifreniz ile girip sınav sonuçları kısmından öğrenebilirsiniz. Ayrıca öğrenci sayfanızda "Öğrenci Genel Bilgileri" altında yer alan "Dönem Dersleri" kısmından da önceden girdiğiniz bütün sınav sonuçlarınızı görebilirsiniz. Ayrıca (MEBİM)  Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi "444 0 632" (444 0 MEB) danışma hattını arayarak da sınav sonuçlarınızı öğrenebilirsiniz.

Hayır. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemez. Diğer bir ifade ile yanlış cevaplar doğru cevapları götürmez.

Açık Öğretim Lisesi Kimlik Kartı, Açık Öğretim Lisesi Sınava Giriş Belgesi, Fotoğraflı Nüfus Cüzdanı (ya da eşdeğer bir kimlik kartı) sınava giren öğrencilerin yanında olmalıdır. Açık Öğretim Lisesi Kimlik Kartı ve Sınava Giriş Belgesi yanında bulunmayan öğrencilerimiz geçerli bir kimlik kartıyla (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport) salon yoklama listelerinde isimleri olmaları halinde sınava alınacaklardır. Sınav günü yanınızda kurşun kalem ve silgi bulundurmayı unutmayınız.

 

NOT: Size verilen cevap kâğıdının adınıza düzenlenmiş olmasına dikkat ediniz.

Sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girilerek çalışma takviminde belirtilen sürelerde sınav giriş yeri seçilir. Her sınav öncesi öğrenci sınav giriş yerini değiştirebilir. Özellikle taşınma, askerlik, terhis vb. nedenlerle adresin değiştiği durumlarda sınav merkezinin değiştirilmesi gerekmektedir. Sınav merkezini değiştirmeyen öğrenci bir önceki seçtiği sınav merkezinde sınava girmeye devam eder.

Muaf olunan dersin kredisi alınmaz. Bu derslerin kredisi seçmeli dersleri ile tamamlanabilir. Öğrenci isterse muaf olduğu dersi tekrar seçebilir. Başarır ise kredisini alır.

Öğrencilerimiz her dönem sınavı için 35 kredilik ders seçebilirler. Sistem sizi uyarıncaya kadar ders seçiniz.

Ortak derslerden Dil ve Anlatım/Türk Dili ve Edebiyatı dersi başarılması zorunlu derstir. Bu derslerden muaf olunamaz. Ancak bu dersin dışındaki ortak derslerden 3 kez sınava girip başarısız olsa dahi bu derslerden muaf olur.

Kayıt yenileyen veya yeni kayıt olan öğrenciler sisteme girer ve kendi derslerini kendileri seçer. Dersleri seçilmeyen öğrenci sınava giremez.

Açık Öğretim Lisesinde alınması gereken zorunlu derslerdir.

Açık Öğretim Lisesi öğrencileri Askerlik Kanunun ilgili maddesine göre askerliklerini erteleyebilmektedirler. 

Kayıtlı olduğunuz Halk Eğitimi Merkezine başvurarak öğrenci belgesi alabilirsiniz.

Açık Öğretim Lisesine kayıt yaptıran öğrenciler herhangi bir dersten muaf olamazlar.

Millî Eğitim Bakanlığı hesabına yatırılan ücretler Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından kontrol edilmektedir. Açık Öğretim Okulları öğrencilerimizin sehven yatırmış olduğu ücretler, herhangi bir başvuruya gerek kalmaksızın MEB Döner Sermaye İşletmesi tarafından ilgililerin hesabına aktarılmaktadır. Açık Öğretim Okulları öğrencilerimiz hangi bankaya para yatırmış olurlarsa olsunlar, iadeler yalnızca T.C. Ziraat Bankasının merkezi ödeme sistemi aracılığı ile gerçekleştirilmektedir. İade işlemi gerçekleştiğinde, Açık Öğretim Okulları öğrencilerimizin ücret yatırırken girmiş olduğu cep telefonu numarasına bilgilendirme mesajı gönderilmektedir. Bu nedenle öğrencilerimizin ücret yatırırken geçerli ve güncel bir cep telefonu numarası bildirmesi zorunludur.

Örneğin 2017-2018 1. Döneminde yeni kayıt yaptıran öğrenciler,  bu dönemi takip eden dönemlerde kayıt yenilemek zorundadır.

Okul tarafından alınan kayıtlar, öğrencinin bilgileri sisteme aktarılıncaya kadar ön kayıt olarak gözükür. Tasdiknameli gelen öğrencilerin tasdiknamesindeki veriler sisteme okul tarafından aktarılır ve öğrenci Aktif öğrenci yapılır. Ortaokul diplomalı veya lise diplomalı öğrencilerin belgeleri tamam ise bunlarda sistemde aktif öğrenci yapılır.

Açık Öğretim Lisesine Halk Eğitimi Merkezlerinde kayıt yaptırabilirsiniz.

 

 

Kayıtlı olduğunuz Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünde kayıt yenileme dönemlerinde kimlik bilgilerinizi güncelletebilirsiniz.

Kayıtlı olduğunuz okul/kurum müdürlüğünden veya Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ni (MEBİM 444 0 632) telefon ile arayarak yeniden şifre almanız gerekiyor. 

Açık Öğretim Ortaokulunun https://aio.meb.gov.tr/  web sayfası üzerinden ulaşılabilir.

Açık Öğretim Ortaokulundan mezun olan öğrenciler tamamlama belgelerini dönem sınavlarından sonra, dosyasının bulunduğu Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerinden ve e-Devlet sisteminden alabilirler.

Kayıt Yenileme için bankalara sınav katılım bedelini yatıran öğrencilerimizin kaydı, ücret yatırılan günün ertesinde(tatil günlerinde ücret yatıranların kayıt yenilemesi ilk iş gününde) Açık Öğretim Ortaokulu Müdürlüğünce otomatik olarak yenilenerek AKTİF hale getirilecek, dersler de otomatik olarak sistem tarafından atanacaktır. Bu nedenle öğrencimizin kayıt ücretini yatırdıktan sonra kayıt yenileme işlemi için Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne başvuru yapmasına gerek yoktur. Sisteminde kayıtlı olduğu halde T.C Kimlik Numarası olmayan eski kayıtlı öğrencilerimizin sınav ücreti yatırmadan önce halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak T.C Kimlik Numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. 

İlk kayıt olan ve kayıt yenileten öğrenci bir üst sınıftan en fazla dört ders seçebilecektir. Ders seçimi yapılmadığı takdirde Açık Öğretim Ortaokulu Müdürlüğünce yapılacaktır. 

En yakın Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne giderek adres ve sınav merkezi bilginizi değiştirebilirsiniz. 

En yakın Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğüne başvurarak kimlik bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz. Açık Öğretim Ortaokulu Bilgi İşlem Sisteminde kayıtlı T.C Kimlik Numarası olmayan öğrencilerimizin sınav ücreti yatırmadan önce halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak T.C Kimlik Numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. 

Açık Öğretim Ortaokulundan öğrenim belgesi alarak ayrılanlar, almış oldukları öğrenim belgelerinin asılları ile kayıt yenileme tarihlerinde, kendilerine en yakın Halk Eğitimi Merkezi ve Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüklerine başvurarak tasdiknamedeki öğrenci numarasından kayıt yenileme yaptırabilirler. 

3308 sayılı Çıraklık ve Meslek Eğitimi kanununa göre Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Mesleki Eğitimi Merkezi (Çıraklık Eğitimi Merkezi) müdürlüklerince düzenlenmiş Kalfalık, Ustalık, Usta Öğreticilik belgesi olanlardan Açık Öğretim Ortaokuluna kayıt yaptıran öğrenciler, 6. sınıfının bütün derslerinden muaf sayılırlar. Varsa beşinci sınıf derslerini de alarak yedinci sınıftan itibaren Açık Öğretim Ortaokuluna devam ederler. 

a)Şehitlerin eş, çocuk, kardeş, anne veya babası,

b)Gazilerin kendisi ile eş, çocuk, anne veya babası,

c)Vatani hizmet tertibinden şeref aylığı bağlananlar ile İstiklâl Madalyası verilmiş olanlar,

ç) 5385 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamında olanlar,

d) Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumunda kalanlar,

e)Tutuklu veya Hükümlü olanlar

f) Islah Evinde kalanlar,

g) 6284 sayılı Aile Koruma ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesi Kanunu Kapsamında olanlar,

h)% 40 ve üzeri engelli olanlar,

 

i) İl/İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kurul Kararı olanlar. 

Dönem sınavına girilecek olan dersin bütün ünitelerinden sorumlu olunacaktır. 

%40 ve üzerinde engelli olduğunu sağlık kurulu raporu ile belgelendiren vatandaşlarımız Açık Öğretim Ortaokulu hizmetlerinden sınav bedeli ödemeden faydalanabilirler. Kayıt dönemlerinde okulumuza kayıt olan öğrencilerimiz, engellerini beyan ederler ve özürlerini belgelerler. Müdürlüğümüz, sınav dönemlerinde bu öğrencilerimizin daha rahat ortamda sınava alınmaları için gerekli düzenlemeleri yapar. Örneğin; ortopedik engelli öğrencilerimizin giriş katında sınava alınmaları gibi. Ayrıca; kayıt döneminden sonra süreli veya geçici bir özrü oluşan öğrencilerimiz Açık Öğretim Ortaokulu Müdürlüğüne müracaat etmeleri halinde uygun ortamda sınava alınmaları sağlanır. 

Tutuklu veya hükümlüler, Açık Öğretim Ortaokulu hizmetlerinden yaralanabilirler. T.C. Adalet Bakanlığınca tüm cezaevi ve tutukevlerinde bir öğretmen görevlendirilmiştir. Cezaevi öğretmenleri bu öğrenciler adına öğrencilik işlemlerinin takibini yaparlar. Bu öğretmenler vasıtası ile adaylar Açık Öğretim Ortaokulunda okuyabilirler. Bu öğrencilerimizin sınavları bulundukları cezaevinde gerçekleştirilir. 

Açık Öğretim Ortaokuluna kayıt işlemi için başvuran öğrencilerin daha önceki öğrenim seviyelerini gösteren ve okullarından/kurumlarından almış oldukları belgelerinin asıllarını sunmak şartıyla; Beş yıllık ilkokul mezunu olanlar 6. sınıftan, ilkokulların 4. sınıfında başarılı olup 5.sınıfa geçenler 5. sınıftan, Yetişkinler İkinci Kademe Eğitimi başarı belge tarihi 17.09.2012 tarihinden önce olanlar 6. sınıftan, 17.09.2012 tarihinden sonra olanlar 5.sınıftan, İlkokul mezunları ile İlköğretim Okulları ve Ortaokulların 5. Sınıfını başarı ile tamamlayanlardan Ustalık, Kalfalık, Usta Öğreticilik Belgesi olanlar 7.Sınıftan, Dışarıdan Bitirme Belgesi olanlar başarısız oldukları dersin bulunduğu ilk sınıftan, Tasdikname belgesi (Öğrenim Belgesi) olanlar ise intibak işlemi sonucuna göre, belirlenen sınıftan eğitimlerine devam ederler. 

Yeni kayıt, kayıt yenileme başvuru ve sınav tarihleri Açık Öğretim Ortaokulu Web Sayfasında bulunan iş takviminde yayınlanır. Kayıt tarihlerini kaçıranlar o dönemin sınavına kesinlikle alınmayacaktır. Ancak bir sonraki dönem sınavına kayıt yaptırdıkları takdirde kayıt yaptırdıkları dönemin sınavına alınırlar. 

 Kayıt yenilemek için kayıt tarihlerinde kılavuzda belirtilen bankalardan birine T.C. Kimlik Numarası ile sınav bedelinin yatırılması yeterlidir. Öğrencimizin bilgilerinde herhangi bir değişiklik varsa halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurulması gerekmektedir. Açık Öğretim Ortaokulu Bilgi İşlem Sisteminde kayıtlı T.C Kimlik Numarası olmayan öğrencilerimizin sınav ücreti yatırmadan önce halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak T.C Kimlik Numaralarını güncellemeleri gerekmektedir. 

Öğrenciler mezun oluncaya kadar açıklanan kayıt tarihlerinde her dönem kayıt yenileme işlemi yapmalıdır. Kayıt yenileme işlemi yapmayan öğrenciler dönem sınavlarına katılamazlar. 

Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerinden alınır. 

Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine kayıt başvurusu yapılabilir.

1. Öğrenim belgesinin aslı

2. Fotoğraf

3. Varsa Kalfalık, Ustalık Veya Usta Öğreticilik Belgesinin onaylı fotokopisi

4. Varsa Özürlü Sağlık Kurul Raporunun onaylı fotokopisi

5. Varsa Ücret Muafiyet Belgesinin onaylı fotokopisi

 

6. Ad soyadı, doğum tarihi vb. değişiklik olması durumunda mahkeme kararının onaylı fotokopisi 

Örgün Eğitim Kurumları için belirlenecek olan eğitim-öğretim yılı başlangıç tarihi itibarı ile 14 yaşını bitirip 15 yaşından gün alanlardan;

a) İlkokul 4 üncü sınıfı tamamladığını belgelendirenler,

b) Yetişkinler II nci kademe eğitimi başarı belgesi olanlar,

c) Yetiştirici ve tamamlayıcı temel eğitim-B kurs belgesi olanlar,

d) Ortaokul veya imam-hatip ortaokulunun 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarından ayrılanlar,

e) Yurt dışında öğrenim görüp (a) ve (d) bentlerindeki durumlardan birine denkliğini yaptırmış olanlar başvurabilirler.

 

Ancak; tutuklu-hükümlülerde, ıslah evinde kalanlarda, İl/İlçe Özel Eğitim Kurul Kararı ile Açık Öğretim Ortaokuluna yönlendirilenlerde ve Yurt Dışı Programlarına kayıt yaptıranlarda yaş şartı aranmaz. 

Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi https://aoihl.meb.gov.tr/  web sayfası üzerinden ulaşılabilir.

Üniversite başvurularında Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinin kodlarını kullanmalısınız. Yüz yüze eğitim aldığınız okul kodlarını yazar iseniz orta öğretim başarı puanlarınız değerlendirilemez. Buna lütfen dikkat ediniz.

Mezun olmuş ve diplomasını almış öğrenciler herhangi bir orta öğretim kurumundan (liseden), mezun olamamış öğrenciler ise yüz yüze eğitim aldıkları okullardan üniversite sınavlarına kayıt başvuru yapabilirler.

Geçici Mezuniyet Belgesi ile üniversiteye kayıt yaptırabilirsiniz. Bu belgelerin 6 ay geçerlilik süresi vardır.

 

 

Mesleki Açık Öğretim Lisesinin İmam Hatip Bölümü'nden 2005 yılından önce mezun olmuş ve diplomasını süresi içerisinde alamayıp diplomaları okul müdürlüğüne geri iade edilen öğrenciler diplomalarını şahsen veya posta ile Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi Müdürlüğüne başvurularak teslim alınabilir.

 

Posta ile başvurularda diplomanın gönderilmesi istenilen Halk Eğitimi Merkezi belirtilmek kaydıyla istenen diploma ilgili merkeze gönderilmektedir.

Öğrencilerimizin Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinden almış oldukları diplomayı kaybetmeleri halinde bir dilekçe yazarak Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi Müdürlüğüne veya yüz yüze eğitim veren okul müdürlüğüne posta yoluyla veya şahsen başvurmaları gerekmektedir. Diploma kayıp belgesini öğrencinin adına bir başkası alınacaksa noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir.

Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi diplomasını alabilmeniz için, daha önce almış olduğunuz çıkma belgesinin aslını geri vermeniz gerekiyor. Almış olduğunuz çıkma belgesini kaybettiyseniz, diplomanızı alabilmeniz için ilinizdeki koordinatör Halk Eğitimi Merkezine çıkma belgesi kayıp dilekçesi ile başvurarak diplomanızı alabilirsiniz.

Dönem sonunda mezun olan Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin diplomaları sınava girilen tarihten yaklaşık 2-3 ay sonra koordinatör Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine gönderilmektedir. İlinizdeki Koordinatör Halk Eğitimi Merkezinin neresi olduğunu Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinin internet sayfasından görebilirsiniz.

Daha önce Çıkma Belgesi alan öğrenciler diplomasını almaya giderken Çıkma Belgesinin aslını götürmeleri gerekmektedir. Diplomayı öğrenci yerine bir başkası alacak ise bu kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir. Vekilin Noterden alınan vekâlet ilevarsa Çıkma Belgesinin aslını da götürmeleri gerekmektedir.

 

 

Mezun olan öğrenciler mezuniyet yazısını kayıtlı oldukları yüz yüze kurumlarından ya da e-Devletten alabilirler.

Öğrencilerimiz kayıt olduklarındaki öğrenim durumlarına göre Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinde öğrenim görecekleri süreler değişiklik göstermektedir.   Öğrenciler yüz yüze eğitimin olduğu toplam 8 (sekiz) dönemde gerekli krediyi ve yüz yüze eğitimi tamamlamak kaydıyla mezun olabilirler.

Ortaokul diploması ve ara sınıftan gelerek tasdikname ile Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine kayıt olan öğrencilerin mezun olabilmeleri için; zorunlu dersinin kalmaması, başarılması gereken en az 90 alan kredisi ile birlikte toplamda 212 krediyi alması, yüz yüze eğitimi ve gerekli dönem şartını tamamlaması durumunda mezun olabilir. Lise diploması ile gelenler ise 96 kredilik alan derslerinin tamamını alarak 90 kredisini başarması ve yüz yüze eğitimimi tamamlaması durumunda mezun olabilirler.

 

İmam hatip liselerinin ara sınıflarından gelerek Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine kayıt yaptıran öğrencilerin, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinden mezun olabilmeleri için diğer şartları (kredi, dönem) taşısalar dahi Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinde en az bir dönem sınava katılmaları gerekmektedir. Zorunlu dersleri olmasa dahi en az bir seçmeli dersten sınava girmeleri gerekmektedir.

Yüz yüze eğitimi bitirmek tek başına mezun olmak için yeterli değildir. Toplam döneminizin en az 8 (sekiz) olması, zorunlu ortak derslerinizin kalmaması ve öğrenim gördüğünüz alanın, mezuniyet için gerekli en az kredi miktarını almanız gerekiyor. Ayrıca kayıt için getirdiğiniz belgelerin ve yüz yüze eğitim aldığınız okul/kurumun düzenlemesi gereken belgelerin sisteme eksiksiz taranması gerekiyor. Belirtilen şartlardan eksik olan varsa mezuniyet işlemleriniz tamamlanamaz.

Adayların; sınav sorularına itirazlarını, sınav sorularının ilanından sonra 5 (beş) takvim günü, sonuçların ilanından sonra 10 (on) takvim günü içinde yapmaları gerekmektedir.

İtirazlar için öncelikle, Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesinin;

1 - T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Ankara-Beşevler,

2- Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. Ankara-Merkez,

3- Türkiye Halk Bankası A.Ş. Ankara-Küçükesat

şubelerinden herhangi birine "Kurumsal Tahsilât Programı" aracılığı ile sınav itiraz ücreti yatırılarak, örneği verilen dilekçe doldurulduktan sonra banka dekontu ile birlikte aşağıda yazılı adrese gönderilmesi gerekmektedir.

 Banka dekontu, T.C. Kimlik Numarası, adı soyadı, imzası ve adresi olmayan dilekçeler, faksla yapılan veya süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar dikkate alınmamaktadır.

Dilekçe ve dekontun gönderileceği adres:

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Konya Yolu Üzeri (Gazi Hastanesi Karşısı)

 

06500 Teknikokullar / ANKARA

Sınav sonuçlarınızı; https://aoihl.meb.gov.trinternet sitemizde sınav sonuçlarının açıklandığı duyurusu yapıldıktan sonra, sisteme kullanıcı adınız ve şifreniz ile girip sınav sonuçları kısmından öğrenebilirsiniz. Ayrıca öğrenci sayfanızda "Öğrenci Genel Bilgileri" altında yer alan "Dönem Dersleri" kısmından da önceden girdiğiniz bütün sınav sonuçlarınızı görebilirsiniz. Ayrıca (MEBİM)  Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi "444 0 632" (444 0 MEB) danışma hattını arayarak da sınav sonuçlarınızı öğrenebilirsiniz.

Hayır. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemez. Diğer bir ifade ile yanlış cevaplar doğru cevapları götürmez.

 

 

Sınava girecek öğrencinin yanında; sınava giriş belgesi, öğrenci kimlik kartı ve geçerli kimlik belgelerinden herhangi birinin (15 yaşından büyükler için mutlaka fotoğraf bulunduğu nüfus cüzdanı, T.C. kimlik kartı, ehliyet veya geçerlilik süresi dolmamış pasaport ) olması gerekir.

Sınav günü yanınızda yumuşak uçlu kurşun kalem, kalemtıraş ve silgi bulundurmayı unutmayınız.

 

NOT: Size verilen cevap kâğıdının adınıza düzenlenmiş olmasına dikkat ediniz.

Sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girilerek çalışma takviminde belirtilen sürelerde sınav giriş yeri seçilir. Her dönem kayıt yenileme işlemini yapan öğrenci sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girerek iş takviminde belirtilen sürelerde ders seçme ve sınav yeri(merkezi) değişikliği yapabilir. Özellikle taşınma, askerlik, terhis vb. nedenlerle adresin değiştiği durumlarda sınav merkezinin mutlaka değiştirilmesi gerekmektedir. Sınav merkezini değiştirmeyen öğrenci bir önceki seçtiği yerde sınava girmeye devam eder.

Dönemi gelen ders alttaki dersler ile birlikte seçilebilir.

Döneminden önce zorunlu dersler öğrencinin karşısına çıkmaz. Örneğin yeni kayıt yaptıran bir öğrencinin dönemi 1 ise bu öğrencinin karşısına Türk Dili ve Edebiyatı 1 dersi çıkar, öğrenci kayıt yenileyip 2 döneme başlayınca bu defa Türk Dili ve Edebiyatı 2 dersi de karşısına çıkar. Bu böyle 8 dönem oluncaya kadar devam eder. 8 dönem olan öğrencinin bütün dersleri karşısına çıkmıştır.

 

 

Evet, her dönem kayıt yeniledikten sonra sistemde ortak dersler kalmayıncaya kadar ve ortak veya seçmeli derslerden almanız gereken kredileri tamamlayıncaya kadar ders seçimi yapmak zorundasınız. Ders seçimi yapmaz iseniz sınavlara giremezsiniz.

 

 

Lise diploması ile Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine kayıt yaptıran öğrenciler uzaktan eğitim ile verilen alan derslerinden (Fıkıh, Siyer, Temel Dini Bilgiler vb.) sorumludurlar. Bu öğrenciler lise diplomalı olsalar bile bu dersleri sistemden seçip sınavlarına girmek zorundadırlar. 

Daha önce okuduğunuz lisedeki başardığınız bütün kültür dersleri, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinde kredi olarak değerlendirilir. Eğer daha önce İmam Hatip Lisesinde eğitim alınmışsanız buradaki başardığınız meslek derslerinizin de kredisi eklenir ve bu derslerin okul tarafından muafiyeti yapılır.

 

 

Lise diploması ile kayıt yaptıran öğrenciler kültür derslerinden sorumlu tutulmazlar. Ancak uzaktan eğitim alan derslerinden sorumludurlar. Bu öğrenciler yüz yüze eğitimlerini tamamladıkları zaman mezun olurlar.

İmam Hatip alanına kayıtlı öğrenciler alan derslerinin bir kısmını uzaktan eğitim ile alırlar, bu öğrenciler bu dersler için yüz yüze eğitime gitmezler. Bu derslerden aldıkları krediler alan kredilerine eklenir.

Muaf olunan dersin kredisi alınmaz. Bu derslerin kredisi seçmeli dersleri ile tamamlanabilir. Öğrenci isterse muaf olduğu dersi tekrar seçebilir. Başarır ise kredisini alır.

Ders seçimi yapmak için sisteme girildiğinde öğrencilik durumuna göre sistem farklı kredi miktarlarında ders seçme imkânı tanır. Sistemin izin verdiği maksimum kredi miktarı kadar ders seçimi yapabilirsiniz.

Ortak derslerden Türk Dili ve Edebiyatı dersleri başarılması zorunlu derstir ve muaf olunamaz. Ancak bu dersin dışındaki ortak derslerden üç kez sınavına girilen ve başarısız olunan dersten muaf olunur.

Kayıt yenileyen veya yeni kayıt olan öğrenciler Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi internet sayfasından "Sisteme Giriş/Öğrenci Girişi"  bölümünden Öğrenci Numarası ve Şifresi ile giriş yaparak kendi derslerini, sistemin izin verdiği maksimum kredi miktarında kendileri seçmelidir. Ders seçmeyen öğrenci sınava giremez. 

Öğrencilerin uzaktan eğitim ile almaları gereken derslerdir. Bu dersler zorunlu dersler kısmında gösterilir.

Örneğin 2019-2020 I. Döneminde yeni kayıt yaptıran öğrenciler, 2019-2020 yılı I. Döneminde, yani aynı dönem için, kayıt yenileme yaptırmazlar. Ancak takip eden dönemlerde kayıt yenilemek zorundadırlar.

 

 

Daha önce bir lise bitiren (bu örgün eğitimde bir lise, Açık Öğretim Lisesi veya Mesleki Açık Öğretim Lisesi de olabilir). Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine kayıt yaptırabilirler.

 

 

Okulların aldığı kayıtlarda e okul tasdiknamesi olmayan öğrenciler sistemde "ön kayıt öğrencisi" olarak görülür. Tasdiknameli gelen öğrencilerin tasdiknamesindeki veriler sisteme merkez kullanıcılar tarafından aktarılır ve öğrenci aktif yapılır. Ortaokul diplomalı veya lise diplomalı öğrencilerin belgeleri tamam ise bunlar da yine merkez kullanıcıları tarafından sistemde aktif öğrenci yapılır. 

Açık Öğretim İmam Lisesine bulunduğunuz il/ilçede yüz yüze eğitim vermekle yetkilendirilmiş Anadolu İmam Hatip Liselerine, kayıt dönemlerinde giderek, kayıt/kayıt yenileme işlemini yaptırabilirsiniz.

"Yüz Yüze Eğitim İş ve İşlemleri ücreti" yüz yüze eğitime devam eden öğrencilerden alınan bir ücrettir. Yüz yüze eğitime devam etmeyen öğrencilerden bu ücreti alınmaz. Ancak zorunlu ortak derslerden sınava girecek öğrenci kayıt yenileme ücretini yatırmak zorundadır.

Yüz yüze eğitim bir öğretim yılı 18'er haftadan 2 dönem olarak verilir.

Eğitim öğretim yılı içerisinde, okulun fiziki şartların uygun olmayışı gibi çeşitli nedenlerle yapılamayan eğitim öğretim uygulamaları, yarıyıl ve yaz tatillerinde yoğunlaştırılmış eğitim yoluyla da yapılabilmektedir. Bunların dışında, söz konusu zamanlarda bir üst dönemin eğitim öğretiminin 3. dönem olarak yoğunlaştırılmış eğitim yoluyla yapılması mümkün bulunmamaktadır.

 

 

Yüz yüze eğitimde alınan dersler yıl içerisinde birbirini tamamlayan derslerdir. Örneğin: örgün eğitimdeki 9. sınıf Arapça dersi Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinde Arapça 1 ve Arapça 2 dersi olarak okutulmaktadır. Öğrenci öncelikle Arapça 1 dersini sonraki dönemde ise Arapça 2 dersini almak zorundadır. Birinci dönem dersini almadan ikinci dönemin dersi alınamaz. Ancak; Birinci dönem dersini almış devamsızlık hariç başarısız olmuş öğrenciler 2. Dönemin dersini alabilirler. Birinci dönemde herhangi bir dersten devamsızlıktan başarısız olanlar aynı dersin ikinci dönemdeki devamını alamazlar.

Eğitime başlanırken 8 kişilik grubun oluşması beklenir. Sekiz kişi ile başlayan öğrenci sayısındaki ilerideki zamanlarda düşme eğitimin devamına engel teşkil etmez.

Yüz yüze eğitim ile alınması gereken dersler, öğrencinin dönemine uygun olarak, bu eğitimin alınacağı okul tarafından seçilir. Öğrenci her dönem verilen dersleri okula devam ederek alır.

Yüze yüze eğitim; bir ders için kayıtlı en az sekiz kişiden oluşan grup ile birlikte örgün eğitimin başladığı hafta/hafta sonu başlar.

Açık Öğretim İmam Hatip Lisesine kayıt olan öğrencilerin, öğretim programında yer alan yüz yüze alan ortak dersleri ile yüz yüze seçmeli alan derslerinin örgün eğitim veren imam hatip liselerinde devam ederek aldıkları eğitime denir.

Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinde kayıtlı öğrenciler 7179 sayılı Asker Alma Kanununa göre askerliklerini erteleyebilirler. Askerlik erteleme belgesini (EK - C2) e-devlet üzerinden veya kayıtlı oldukları yüz yüze eğittim okul/kurumlarından alabilirler.

E-devlet üzerinden veya kayıtlı olduğunuz yüz yüze eğitim kurumuna başvurarak öğrenci belgesi alabilirsiniz.

Öğrencilerin arşivde bulunan bütün belgeleri arşivde elektronik ortama aktarıldığından istenmediği sürece belge gönderilmesi yapılmayacaktır.

 

 

Öğrencilerin bütün belgeleri elektronik ortama aktarılacağından, özellikle istenmediği sürece herhangi bir belge gönderilmeyecektir.

Yeni kayıt veya kayıt yenileme ücreti yatırdığı halde bu ücret ile herhangi bir işlem yaptırmayanların bu döneme ait kayıt ücreti, öğrencilerin herhangi bir başvurusu alınmadan ilgili dönemin tüm işlemleri tamamlandıktan sonra öğrencilerin T.C. kimlik numaralarına Ziraat Bankalarında iade işlemi yapılmaktadır. Öğrencilerin bu işlem için dilekçe vermelerine hesap numarası göndermelerine gerek yoktur. İşlem yaptırmadıkları sınav için o sınav sonuçları açıklandıktan sonra Ziraat Bankası şubelerinden herhangi birine giderek T.C. kimlik numaralarını ibraz edip ücretlerinin iade edilip edilmediğini öğrenebilirler (Sınav itiraz ücreti diye yatırılan ücretlerin geri iadesi yapılmamaktadır). 

 

 

 Kayıtlı olduğunuz okul/kurumda, kayıt yenileme dönemlerinde kimlik bilgilerinizi güncelletmelisiniz.  

Yüz yüze eğitim ile alınması gereken alan/dal derslerinde devam mecburiyeti vardır. Öğrenciler bu derslere okulun/kurumun belirlediği plan çerçevesinde hafta sonu veya akşamları devam etmek zorundadır.

Kayıtlı olduğunuz okul/kurum müdürlüğünden veya Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ni (MEBİM 444 0 632) telefon ile arayarak yeniden şifre almanız gerekiyor. 

Mesleki Açık Öğretim Lisesinin https://maol.meb.gov.tr/   web sayfası üzerinden ulaşılabilir.

Üniversite başvurularında Mesleki Açık Öğretim Lisesinin kodlarını kullanmalısınız. Yüz yüze eğitim aldığınız okul kodlarını yazar iseniz orta öğretim başarı puanlarınız değerlendirilemez. Buna lütfen dikkat ediniz.

Mezun olmuş ve diplomasını almış öğrenciler herhangi bir orta öğretim kurumundan (liseden) mezun olamamış öğrenciler ise yüz yüze eğitim aldıkları okullardan başvuru yapabilirler.

 

 

Geçici Mezuniyet Belgesi ile Üniversiteye kayıt yaptırabilirsiniz. Bu belgelerin 6 ay geçerlilik süresi vardır.

Mesleki Açık Öğretim Lisesinden mezun olmuş ve diplomasını süresi içerisinde alamayıp Mesleki Açık Öğretim Lisesine iade edilen öğrencilere ait söz konusu diplomalar şahsen veya posta ile Mesleki Açık Öğretim Lisesi Müdürlüğüne başvurularak teslim alınabilir. Şahsen başvurularda diplomayı öğrencinin yerine bir başkası alacaksa, alacak kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir.

 

Posta ile başvurularda diplomanın gönderilmesi istenilen Halk Eğitimi Merkezi belirtilmek kaydıyla istenen diploma ilgili merkeze gönderilmektedir.

Öğrencilerimizin Mesleki Açık Öğretim Lisesinden almış oldukları diplomayı kaybetmeleri halinde bir dilekçe ile yüz yüze eğitim aldığınız okul müdürlüğüne şahsen başvurmanız gerekmektedir. Söz konusu bu belge öğrencinin dışında bir başkası tarafından alınacaksa noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir.

Mesleki Açık Öğretim Lisesi diplomasını alabilmeniz için, daha önce almış olduğunuz çıkma belgesinin aslını geri vermeniz gerekiyor. Almış olduğunuz çıkma belgesini kaybettiyseniz, diplomanızı alabilmeniz için ilinizdeki koordinatör Halk Eğitimi Merkezine çıkma belgesi kayıp dilekçesi ile başvurarak diplomanızı alabilirsiniz.

Dönem sonunda mezun olan Mesleki Açık Öğretim Lisesi öğrencilerinin diplomaları sınava girilen tarihten yaklaşık 2-3 ay sonra ( konu ile ilgili duyuruları Mesleki Açık Öğretim Lisesi web sayfasından takip ediniz ) koordinatör Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerine gönderilmektedir. İlinizdeki Koordinatör Halk Eğitimi Merkezinin neresi olduğunu Mesleki Açık Öğretim Lisesi internet sayfasından görebilirsiniz.

 

Daha önce Çıkma Belgesi alan öğrenciler diplomasını almaya giderken Çıkma Belgesinin aslını götürmeleri gerekmektedir. Diplomayı öğrenci yerine bir başkası alacak ise bu kişinin noterden vekil tayin edilmesi gerekmektedir. Vekilin Noterden alınan vekâlet ile varsa Çıkma Belgesinin aslını da götürmeleri gerekmektedir.

Mezun olan öğrenciler mezuniyet yazısını e-devletten veya kayıtlı oldukları yüz yüze kurumlarından alabilirler.

Öğrencilerimiz kayıt olduklarındaki öğrenim durumlarına göre Mesleki Açık Öğretim Lisesinde öğrenim görecekleri süreler değişiklik göstermektedir.   Öğrenciler toplam 8 (sekiz) dönemde (bu dönemlerin 6 (altı) dönemi yüz yüze eğitim ile ilgili dönem) gerekli krediyi tamamlamak kaydıyla mezun olabilirler.

Meslek Lisesi ara sınıflarından gelerek Meslekî Açık Öğretim Lisesine kayıt yaptıran öğrencilerin, mezun olabilmeleri için diğer şartları (kredi, dönem) taşısalar dahi Meslekî Açık Öğretim Lisesinde en az bir dönem ortak veya seçmeli derslerden sınavlara katılmaları gerekmektedir. Zorunlu dersleri olmasa dahi en az bir seçmeli dersten sınava girmeleri gerekmektedir.

 

Lise diploması ile kayıt yaptıran öğrenciler seçmiş olduğu “Alanın”, “ALAN ORTAK DERSLERİ” ile “DAL DERSLERİNİ”  yüz yüze eğitimle başarılı bir şekilde tamamlamaları halinde mezun olurlar. Lise mezunu olarak kayıt yaptıran öğrenciler “ORTAK” derslerden sorumlu tutulmazlar. Mezuniyet kredileri seçilen alana göre farklılıklar göstermektedir. 

Yüz yüze eğitimi bitirmek tek başına mezun olmak için yeterli değildir. Toplam döneminizin en az 8 (sekiz) olması, zorunlu ortak derslerinizin kalmaması ve öğrenim gördüğünüz alanın, mezuniyet için gerekli en az kredi miktarını toplamanız gerekiyor. Ayrıca kayıt için getirdiğiniz belgelerin ve yüz yüze eğitim aldığınız okul/kurumun düzenlemesi gereken belgelerin sisteme eksiksiz taranması gerekiyor. Belirtilen şartlardan eksik olan varsa mezuniyet işlemleriniz tamamlanamaz.

Adayların; sınav sorularına itirazlarını, sınav sorularının ilanından sonra 5 (beş) takvim günü, sınav sonuçlarına itirazlarını, sonuçların ilanından sonra 10 (on) takvim günü içinde yapmaları gerekmektedir. İtirazlar için öncelikle;

1 - T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Ankara-Beşevler veya

 2 - Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O. Ankara-Merkez veya

 3 - Türkiye Halk Bankası A.Ş. Ankara-Küçükesat

Şubelerinden herhangi birine "Kurumsal Tahsilât Programı" aracılığı ile sınav itiraz ücreti yatırılarak, örneği verilen dilekçe doldurulduktan sonra banka dekontu ile birlikte aşağıda yazılı adrese gönderilmesi gerekmektedir.

Banka dekontu, T.C. kimlik numarası, adı, soyadı, imzası ve adresi olmayan dilekçeler, faksla yapılan veya süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar dikkate alınmamaktadır.

Dilekçe ve dekontun gönderileceği adres:

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Konya Yolu Üzeri (Gazi Hastanesi Karşısı)

 

06500 Teknikokullar / ANKARA 

Hayır. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemez. Diğer bir ifade ile yanlış cevaplar doğru cevapları götürmez.

Sınav sonuçlarımı nasıl öğrenebilirim?

 

Sınav sonuçlarınızı sisteme kullanıcı adınız ve şifreniz ile girip sınav sonuçları kısmından öğrenebilirsiniz. Ayrıca öğrenci sayfanızda “Öğrenci Genel Bilgileri” altında yer alan “Dönem Dersleri” kısmından da önceden girdiğiniz bütün sınav sonuçlarınızı görebilirsiniz.

Öğrenci kimlik kartı, sınava giriş belgesi ve geçerli bir kimlik belgesini (fotoğraflı nüfus cüzdanı, pasaport veya sürücü belgelerinden herhangi birini) yanlarında bulundurmaları gerekmektedir. Ayrıca sınav günü yanınızda kurşun kalem ve silgi bulundurmayı unutmayınız.

 

NOT: Size verilen cevap kâğıdının adınıza düzenlenmiş olmasına dikkat ediniz.

Her dönem kayıt yenileme işlemini yapan öğrenci sisteme öğrenci numarası ve şifresi ile girerek iş takviminde belirtilen sürelerde ders seçme ve sınav merkezi güncellemesini yapabilir. Özellikle taşınma, askerlik, terhis vb. nedenlerle adresin değiştiği durumlarda sınav merkezinin mutlaka değiştirilmesi gerekmektedir. Sınav merkezini değiştirmeyen öğrenci bir önceki seçtiği yerde sınava girmeye devam eder.

 Dönemi gelen ders alttaki dersler ile birlikte seçilebilir.

Döneminden önce zorunlu dersler öğrencinin karşısına çıkmaz. Örneğin yeni kayıt yaptıran bir öğrencinin dönemi 1 ise bu öğrencinin karşısına Türk Dili ve Edebiyatı 1 dersi çıkar, öğrenci kayıt yenileyip 2 döneme ulaşınca bu sefer Türk Dili ve Edebiyatı 2 dersi de karşısına çıkar. Bu böyle 8 dönem oluncaya kadar devam eder. 8. dönemi olan öğrencinin bütün dersleri karşısına çıkmıştır.

Evet, her dönem kayıt yeniledikten sonra sistemde ortak dersler kalmayıncaya kadar ve ortak veya seçmeli derslerden almanız gereken kredileri tamamlayıncaya kadar ders seçimi yapmak zorundasınız. Ders seçimi yapmaz iseniz sınavlara giremezsiniz.

 

 

Daha önce okuduğunuz lisede başardığınız ve Mesleki Açık Öğretim Sisteminde karşılığı olan bütün kültür dersleri Mesleki Açık Öğretim Lisesi’nde kredi olarak değerlendirilir. Kayıt olduğunuz alan ile ilgili bir alanda daha önce eğitim gördüyseniz meslek derslerinizin de okul tarafından muafiyeti yapılır. Meslek derslerinizin de kredisi eklenir. 

Lise diploması ile kayıt yaptıran öğrenciler kültür derslerinden sorumlu tutulmazlar. Bu öğrenciler yüz yüze eğitimlerini tamamladıkları zaman mezun olurlar.

Muaf olunan dersin, sınavına 3 kez girilip başarısız olunduğu için kredisi alınamaz. Muaf olunan dersin alınamayan kredisi, seçmeli dersler ile tamamlanabilir. Öğrenci isterse muaf olduğu dersi tekrar seçebilir. Başarır ise kredisini alır.

Ders seçimi yapmak için sisteme girildiğinde öğrencilik durumuna göre sistem farklı kredi miktarlarında ders seçme imkânı tanır. Sistemin izin verdiği maksimum kredi miktarı kadar ders seçimi yapabilirsiniz.

Ortak derslerden Türk Dili ve Edebiyatı dersleri başarılması zorunlu derstir ve muaf olunamaz. Ancak bu dersin dışındaki ortak derslerden 3 kez sınavına girilen ve başarısız olunan dersten muaf olunur.

Kayıt yenileyen veya yeni kayıt olan öğrenciler Mesleki Açık Öğretim Lisesi web sayfasından “Sisteme Giriş” ve “Öğrenci Girişi” linklerinden Öğrenci Numarası ve Şifre’si ile giriş yaparak kendi derslerini, sistemin izin verdiği maksimum kredi miktarında kendileri seçmelidir. Ders seçmeyen öğrenci sınava giremez. 

Öğrencilerin uzaktan eğitim ile almaları gereken derslerdir. Bu dersler zorunlu dersler kısmında gösterilir.

Örneğin 2018-2019 1. Döneminde yeni kayıt yaptıran öğrenciler, 2018-2019 yılı 1. Döneminde kayıt yenileme yaptırmazlar. Takip eden dönemlerde kayıt yenilemek zorundadırlar. Daha somut ifade ile 2018 Ağustos-Eylül döneminde (2018-1) yeni kayıt yaptıran öğrenciler, aynı yıl içinde 2018 Ağustos-Eylül döneminde (2018-1) kayıt yenileme yaptırmazlar.

Daha önce bir lise bitiren (Bu örgün eğitimde bir Lise, Mesleki Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi veya Açık Öğretim lisesi de olabilir) Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıt yaptırabilirler. 

Okul tarafından alınan kayıtlar, öğrencinin bilgileri sisteme aktarılıncaya kadar ön kayıt olarak gözükür. Tasdiknameli gelen öğrencilerin tasdiknamesindeki veriler sisteme merkez kullanıcılar tarafından aktarılır ve öğrenci aktif öğrenci yapılır. Ortaokul diplomalı veya lise diplomalı öğrencilerin belgeleri tamam ise bunlarda yine merkez kullanıcılar tarafından sistemde aktif öğrenci yapılır. 

Mesleki Açık Öğretim Lisesine bulunduğunuz il/ilçede yüz yüze eğitim vermekle yetkilendirilmiş Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri ile diğer okul/kurumlara kayıt dönemlerinde giderek kayıt yaptırabilirsiniz.

"Yüz Yüze Eğitim İş ve İşlemleri ücreti" yüz yüze eğitime devam eden öğrencilerden alınan bir ücrettir. Yüz yüze eğitime devam etmeyen öğrencilerden bu ücreti alınmaz.

Yüz yüze eğitim bir öğretim yılında 18´ er haftadan 2 dönem olarak verilir.

Birinci dönemde herhangi bir dersten devamsızlıktan başarısız olanlar aynı dersin ikinci dönemdeki devamını alamazlar.

Yüz yüze eğitimle alınması gereken alan/dal dersleri en az sekiz kişilik grup oluştuğunda verilir. Eğitime başlandıktan sonra öğrenci sayısındaki azalma eğitim-öğretimin devamına engel teşkil etmez. (Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki Açık Öğretim Lisesi Yönetmeliği Madde-30)

Yüz yüze eğitim ile alınması gereken dersler bu eğitimin alınacağı okul/kurumlar tarafından seçilir. Öğrenci her dönem verilen dersleri okula devam ederek alır.

Yüz yüze eğitim; ilköğretim/ortaokul mezunu veya tasdikname ile Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıt yaptıranlar için 6 dönemde, lise diploması ile kayıt yaptıran lise diplomalılardan en az 8 (sekiz) kişilik grup oluşması halinde 4 dönemde, grup oluşmaması halinde diğer gruptaki öğrencilerle devam etmeleri durumunda ise 6 dönemde bitirebilirler. 

Yüze yüze eğitim; İlköğretim /ortaokul mezunu olarak kayıt yaptıranlar için 3. Dönemde, Tasdikname ile kayıt yaptıranlar için tasdiknamesinden getirdiği dönem dikkate alınarak 3. dönemde,  Lise diploması ile kayıt yaptıranlar ise grup oluştuğunda hemen başlar.

Öğretim programlarında öngörülen derslerin teorik ve uygulamalı eğitimi; öğretmen gözetiminde yüz yüze eğitimin yapıldığı okul/kurumlarda veya işletmelerin derslik, atölye ve laboratuvar ortamlarında, işletmelerde ise usta öğretici/eğitici gözetiminde uygun ortamlarda bir öğretim yılında 2 dönem yapılan eğitime denir.

Mesleki Açık Öğretim Lisesine kayıtlı öğrenciler 7179 sayılı Asker Alma Kanununa göre askerliklerini erteleyebilirler. Askerlik erteleme belgesini (EK - C2) e-devlet üzerinden veya kayıtlı oldukları yüz yüze eğittim okul/kurumlarından alabilirler.

 

 

E-devlet üzerinden veya kayıtlı olduğunuz yüz yüze eğitim kurumuna başvurarak öğrenci belgesi alabilirsiniz.

Öğrencilerin arşivde bulunan bütün belgeleri arşivde elektronik ortama aktarıldığından istenmediği sürece belge gönderilmesi yapılmayacaktır.

Öğrencilerin bütün belgeleri elektronik ortama aktarılacağından, özellikle istenmediği sürece herhangi bir belge gönderilmeyecektir.

İlköğretim okulu/ortaokuldan mezun olduktan sonra kalfalık belgesi alan ve bu belgelerini yüz yüze eğitim aldıkları kuruma ibraz eden öğrenciler 9. Sınıfın kültür derslerinden muaf olurlar. Öğrenciler bu derslerin kredilerini kazanmış sayılırlar.

Yeni kayıt veya kayıt yenileme ücreti yatırdığı halde bu ücret ile herhangi bir işlem yaptırmayanların bu döneme ait kayıt ücreti, öğrencilerin herhangi bir başvurusu alınmadan ilgili dönemin tüm işlemleri tamamlandıktan sonra öğrencilerin T.C. kimlik numaralarına Ziraat Bankalarında iade işlemi yapılmaktadır.

 

Öğrencilerin bu işlem için dilekçe vermelerine hesap numarası göndermelerine gerek yoktur. İşlem yaptırmadıkları sınav için o sınav sonuçları açıklandıktan sonra Ziraat Bankası şubelerinden herhangi birine giderek T.C. Kimlik Numaralarını ibraz edip ücretlerinin iade edilip edilmediğini öğrenebilirler. (Sınav itiraz ücreti diye yatırılan ücretlerin geri iadesi yapılmamaktadır).

Kayıtlı olduğunuz okul/kurumda, kayıt yenileme dönemlerinde kimlik bilgilerinizi güncelletmelisiniz.

 

 

Yüz yüze eğitim ile alınması gereken alan/dal derslerinde devam mecburiyeti vardır. Öğrenciler bu derslere okulun/kurumun belirlediği plan çerçevesinde hafta sonu veya akşamları devam etmek zorundadır.

Kayıtlı olduğunuz okul/kurum müdürlüğünden veya Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ni (MEBİM 444 0 632) telefon ile arayarak yeniden şifre almanız gerekiyor.

11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliğinin 43’üncü Maddesinin 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7’inci fıkralarına göre kayıt yaptırılır.

Usta Öğretici alımları 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği ve Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün 29.08.2019 tarihli ve 15604032 sayılı 2019/14 Genelgesi doğrultusunda yapılmaktadır.

Okuma yazma bilmeyen ancak Türkçe bilen yabancı uyruklu vatandaşlar okuma yazma kurslarına katılabilirler.

Okuryazarlık Seferberliği 5 Şubat 2018 Tarihinde başlamıştır. Seferberlik ülkemizde okumaz yazmaz kalmayıncaya kadar devam edecektir.

Yoğunlaştırılmış Temel Düzey Okuma Yazma Eğitimi Kursunun süresi 80 - 120 ders saati arasındadır. Yetişkinler II. Kademe Okuma Yazma Eğitimi Kursunun süresi ise 180 ders saatidir. Haftalık ders saati halk eğitim merkezi müdürlüklerince kurum olanakları, ders ücreti yönetmeliği ve kursiyerlerin istekleri göz önünde tutularak belirlenmektedir.

Evet katılabilirler. Bireysel olarak ya da dernekleri aracılığıyla halk eğitim merkezlerine başvurabilirler. Ortopedik engelli, az gören engelli ve az duyan engelli bireyler halk eğitimi merkezlerindeki yetişkin okuma yazma kurslarına katılabilirler. İşitme engelli, görme engelli ve zihinsel engelli yetişkinler için ise halk eğitim merkezlerinde RAM ile işbirliği içerisinde özel öğretim öğretmeni görevlendirildiği takdirde kurs açılabilir.

Kurslarda başarısız olunması halinde bu kurslara 2 kez daha kayıt yaptırılabilir.

Yetişkinler II. Kademe Eğitimi kurslarını başarı ile bitirenlere verilen belgeye “Yetişkinler II. Kademe Eğitimi Başarı Belgesi” denir. Bu belge ilkokul eğitimine denk sayılır. Ayrıca; bu belgeye sahip olanlar Açık Öğretim Orta Okuluna ve ehliyet alabilmek için sürücü kurslarına kayıt yaptırabilirler.

Yoğunlaştırılmış Temel Düzey Okuma Yazma Eğitimi Kursuna başarı ile bitiren yetişkinlere verilen belgeye “Okur Yazarlık Belgesi” denir. Okur Yazarlık Belgesi sahip olanlar II. Kademe Okuma Yazma Eğitimi Kurslarına katılmaya hak kazanırlar.

Ders kitapları (okuma ve alıştırma kitapları) Kurslara kayıt olan yetişkinlere, halk eğitimi merkezi müdürlüklerince ücretsiz olarak verilir. Ayrıca bu kitaplara http://www.hbo.gov.tr/OgrenmeFirsatlari/YetiskinOkumaYazma/Kaynaklar adresinden elektronik ortamda ulaşılabilir. Ayrıca YEĞİTEK EBA Stüdyolarında çekimi yapılan Yoğunlaştırılmış Temel Düzey Okuma Yazma Eğitimine ilişkin ders videoları http://www.eba.gov.tr/videoizle/hbotv-yogunlastirilmis-temel-duzel-okuma-yazma İnternet adresinden yayımlanmaktadır.

Okur Yazarlık Belgesi ya da İlkokulu 3 veya 4. Sınıftan ayrılmış olduğunu gösteren öğrenim belgesi olan, zorunlu ilköğrenim çağı dışına çıkmış (14 yaşını bitirmiş olanlar) vatandaşlarımız başvurabilirler. Bu sınavı başarı ile geçen yetişkinlere II. Kademe Eğitimi Başarı Belgesi verilir. 

Herhangi bir şekilde okuma yazma öğrenenler, halk eğitimi merkezlerine başvurdukları takdirde oluşturulacak bir komisyon tarafından I. Kademe Seviye Tespit sınavına alınırlar. Başarılı olanlara Okur Yazarlık Belgesi düzenlenir. Okur Yazarlık Belgesine sahip olanlar II. Kademe Kurslara katılmaya hak kazanırlar.

Halk eğitimi merkezi müdürlüklerinde açılan Yetişkinler Okuma Yazma Eğitimi Kurslarına kayıt olmak için vatandaşlardan herhangi bir ücret alınmaz. 

Nüfus cüzdanı. Varsa ilkokuldan ayrılmış olduğu sınıfı gösteren öğrenim belgesi.

Adresinize en yakın halk eğitimi merkezi müdürlüğüne başvurabilirsiniz. Kurs açılması için katılımcı sayısı şartı yoktur (Bir kişinin başvurusu halinde dahi Yetişkinler Okuma Yazma Öğretimi Kursu açılır).

Okur Yazarlık Belgesi olan, okuma yazma bilen ve ilkokulu 3 veya 4. sınıfta terk etmiş, ilkokul diploması olmayan zorunlu ilköğrenim çağı dışına çıkmış (14 yaşını bitirmiş olanlar)  yetişkinler katılabilir.

http://www.hbo.gov.tr/OgrenmeFirsatlari/YetiskinOkumaYazma/Mevzuat  adresinden ulaşılabilir.

Zorunlu ilköğretim çağı dışında kalmış (14 yaşını bitirmiş olanlar) okuma-yazma bilmeyen yetişkinler katılabilir

 

Uyum sınıfları iş ve işlemleri e-okul sisteminde yer alan Yabancı Öğrenci Uyum İşlemleri Modülü Kılavuzuna göre yürütülür. 

PIKTES kapsamındaki Türkçe Öğreticiler, ücretli öğretmen gibi il/ilçe müdürlüklerince MEBBİS Modülüne tanımlanacaktır. 

Uyum sınıflarında öğretmen görevlendirilmesinde aşağıdaki sıralamaya dikkat edilecektir.

·         26 PIKTES uygulama ilinde (Adana, Adıyaman, Ankara, Antalya, Batman, Bursa, Çorum, Diyarbakır, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Kahramanmaraş, Kayseri, Kilis, Kocaeli, Konya, Malatya, Mardin, Mersin, Osmaniye, Sakarya, Samsun, Şanlıurfa, Yalova) Proje kapsamında istihdam edilen Türkçe öğreticileri,

·         Türkçe/Türk dili ve edebiyatı öğretmeni, sınıf öğretmeni ve yabancı dil öğretmenlerinden (kadrolu veya sözleşmeli) norm fazlası olanlar, maaş karşılığını doldurmayanlar ve ek ders karşılığında görevlendirilebilenler,

 

·         Ücret karşılığında görevlendirilen öğretmenler. 

Uyum sınıflarında, Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün 2019/15 sayılı Genelgesi’nin ekinde bulunan 24 saati Türkçe dersi olmak üzere toplam 30 saatlik haftalık ders çizelgeleri uygulanır. Her bir ders saati 40 dakikadır. 

https://pictes.meb.gov.tr/izleme/OturumYonetimi/Login internet sitesinden kurum kodu ve şifreleriyle giren okullar TYS sonuçlarına ulaşabilirler. Ayrıca Uyum sınıfında bulunan öğrencilerin TYS sonuçları e-okul sisteminde “Yabancı Öğrenci Uyum İşlemleri Modülü”nde yer almaktadır.

Okulların uygulayacağı yazılı sınav Bakanlık tarafından hazırlanarak https://pictes.meb.gov.tr/izleme/OturumYonetimi/Login ve yobis.meb.gov.tr internet adreslerine yüklenecektir. Bakanlık tarafından sisteme yüklenen sınav, okullar tarafından indirilerek okula yeni gelen ve Bakanlıkça yapılan Türkçe Yeterlik Sınavına katılamayan öğrencilere uygulanır. 

Bakanlıkça yapılan Türkçe Yeterlik Sınavından 60 puanın altında almış öğrenciler uyum sınıfına alınır.

 

Okula yeni gelen ve Bakanlıkça yapılan Türkçe Yeterlik Sınavına katılamayan öğrenciler için okulda ilgili okul müdürü/müdür yardımcısı, sınıf öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni, Türkçe/Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenlerinden oluşan en az 3 kişilik komisyonca yazılı ve sözlü olarak Türkçe Yeterlik Sınavı yapılır. Bu sınavların ortalamasına göre uyum sınıfına alınırlar.

En az bir, en çok (birbirini takip eden) iki dönemdir. 

Bir ilçede bir kademede 10’dan az öğrenci bulunması durumunda il/ilçe milli eğitim müdürlüklerince belirlenecek bir okulda bu kademede uyum sınıfı açılır. 8. Sorunun cevabındaki usule göre uyum sınıfına gönderilmesi uygun görülen öğrencisi olup bu durumda olan okullar öğrenci bilgilerini ilçe milli eğitim müdürlüklerine yazı ile bildirmelidir. 

Bir okulda ilgi Genelgenin 4. Maddesinde belirtilen sayılarda öğrenci bulunmaması durumunda bu okuldaki öğrenci bilgileri İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine gönderilir. İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri bu öğrencileri aynı sınıf seviyesinde açılan yakın bir okula yönlendirir. 

Uyum sınıfları kaç öğrenciyle açılabilir? Uyum sınıfları; her sınıf seviyesinden en az 10, en çok 30 öğrenciye açılabilir. Sınıf seviyelerinde yeterli sayıda öğrencibulunamazsa ilkokul 3. ve 4.; ortaokul 5., 6., 7., ve 8.; ortaöğretim 9.,10.,11. ve 12. sınıflara kayıtlı öğrenciler birleştirilmiş sınıf halinde eğitim alabilirler. Mücbir sebeplerle 10 öğrencinin altında da uyum sınıfı açılabilir.

 

3. sınıftan 12. sınıfa kadar (12. sınıf dâhil) açılabilir. 

Temel eğitim (ilkokul ve ortaokullar) ve ortaöğretim kademelerinde ayrı ayrı olmak üzere açılabilir. 

Türkçe bilmeyen ya da Türkçe dil beceri düzeylerini geliştirmeye ihtiyacı olan yabancı uyruklu tüm öğrencilere yoğunlaştırılmış Türkçe eğitim imkanı sunmak, eğitim sonunda bu öğrencileri branş derslerini içeren akademik eğitime hazır hale getirmek. 

e-yaygin.meb.gov.tr adresinden online olarak e-Yaygın sistemine üye olmanız halinde yada aynı adresten e-Devlet Girişi üzerinden sisteme giriş yaparak yaygın eğitim kurumlarımızın kurslarına ön kayıt yapabilirsiniz. En yakın halk eğitimi merkezleri ve olgunlaşma enstitülerine başvurarak da kurslara katılım sağlayabilirsiniz.

Sayın yetkili e-Yaygın üzerinden kurslara başvuru ön başvuru olup, asıl kayıt ve kurs hakkında  Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünden bilgi alınması gerekmektedir. 

Sayın yetkili e-Yaygın sistemi 2008 yılında yürürlüğe girmiş olup 2008 yılından önceki bilgiler elektronik olarak tutulmamaktadır. Aldığınız Belge 2008 yılından sonra ise kurs belgesini aldığınız Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ile görüşmeniz gerekmektedir. 

Sayın yetkili “kursiyer işlemleri”, “kursiyer işlemleri”, “kursa ön başvuru yap” sekmesinden kursa ön kayıt işlemi yapabilirsiniz. 

Sayın yetkili e-yaygın sisteminde “kursiyer işlemleri”, “kursiyer işlemleri”, “kurs açılması talebi” sekmesinden kurs talep işlemi yapabilirsiniz. 

Sayın yetkili 2008 yılından sonra verilen belgeleri e-devlet üzerinden sorgu ekranından “yaygın eğitim sertifika belgesi” diye sorgulama yapabilir, barkodlu belgenizi alabilirsiniz. Aldığınız Belge 2008 yılından önce ise, kurs belgesini aldığınız Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ile görüşmeniz gerekmektedir. 

Sayın yetkili e-Yaygın üzerinden kurslara başvuru ön başvuru olup, asıl kayıt ve kurs hakkında  Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğünden bilgi alınması gerekmektedir.

 

Genel Müdürlüğümüzce gerçekleştirilen iş birliği protokolleri 11/4/2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği hükümleri uyarınca gerçekleştirilmektedir. Yönetmeliği’n 57. maddesinin ikinci fıkrasında 15/10/2021 tarih ve 31629 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanarak yapılan değişiklikle; gerçekleştirilecek faaliyetlerin birden fazla ili kapsaması durumunda protokoller “Bakanlık Makam Oluru” ile Genel Müdürümüzce imzalanmakta, bir ili kapsaması durumunda da “Valilik Oluru”  ile il/ilçe millî eğitim müdürü tarafından imzalanmaktadır.

Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü iş birliği protokolleri resmî kurumlar, sivil toplum kuruluşları ve özel işletmelerle yapılmaktadır.

İş birliği protokolleri; yaygın eğitim faaliyetlerinin geliştirilmesi, kurumların ihtiyaç duyduğu meslekî yeterliliğe sahip personelin yetiştirilmesi için genel, meslekî ve teknik kurslar düzenlenmesi, bu kursları başarıyla tamamlayanların belgelendirilmesi, kurs programlarının güncel ihtiyaçlara cevap verecek nitelikte yenilenmesi gibi amaçlarla gerçekleştirilmektedir.

Genel Müdürlüğümüze resmî kurumlar, sivil toplum kuruluşları ve özel işletmeler tarafından yapılan iş birliği başvuruları;

-          İş birliğinin amacı,

-          Hayat boyu öğrenme faaliyetlerine katkısı,

-          Ulaşılmak istenen hedef kitle,

-          Kurumun kapasitesi,

-          Daha önceki iş birlikleri,

-          Şube sayısı,

-          Mali yapısı,

-          Yurt içi ve yurt dışından sağladığı fon ve

-          Yürütmüş olduğu çalışmaları göz önünde bulundurarak değerlendirmektedir.

MEB Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği gereği kurslarımız herkese açık ve ücretsizdir.

MEB Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği’nin 43. maddesi gereği kişiler başarı değerlendirmesi yapılmayan kurslara bir defa katılabilirler. Ancak başarı değerlendirmesi yapılan kurslarda başarısız olanlar aynı kursa en fazla bir defa daha katılabilirler.

Usta Öğretici alımları 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliğinin 26. maddesi ile Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün 29.08.2019 tarihli ve 15604032 sayılı 2019/14 Genelgesi gereğince yapılmaktadır.

Usta öğretici başvuruları her yıl Ağustos ayı içerisinde yapılır. Sıralama Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliğinin Ek-2’si Ücretli Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Formuna göre belirlenir. Başvuru sonuçları eylül ayının 15’ine kadar tamamlanarak ilan edilir. Bu sıralama bir yıl süreyle geçerlidir.

(Ek-2’de yer alan Ücreti Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Formu için https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=24507&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5)

5335 sayılı Kanun gereği, 65 yaşını  dolduranlar halk eğitimi merkezlerinde usta öğretici olarak görev alamamaktadır.

Usta öğreticiler yasal olarak işçi statüsünde sayılmadığından herhangi bir tazminat ödemesi yapılmamaktadır.

Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar kapsamında resmî görevi bulunanlara haftada 10 saate, resmî görevi bulunmayanlara haftada 40 saate kadar görev verilmektedir.

Personel Genel Müdürlüğünün konuya ilişkin yazısı gereği, diğer okullardaki yöneticiler sadece kendi okulunda açılan kurslarda eğitici olarak görev alabilmektedir.

Usta öğreticilerin ek dersi 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 176. maddesi ile Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar’a göre belirlenmektedir. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 80. maddesi gereği; Sigortaları bir takvim ayı içerisinde hak kazandıkları brüt ek ders ücreti toplam tutarının, prime esas günlük kazanç alt sınırına bölünmesi sonucuna göre hesaplanmaktadır.

Sözleşmeli öğretmenler de kadrolu öğretmenler gibi halk eğitim kurslarında görev alabilirler.(Rehber öğretmenler de halk eğitim kurslarımızda görev alabilecek öğretmenler arasındadır.)

Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar gereği, belediye sınırları içerisinde aylık karşılığı ve zorunlu ek dersini doldurmayan öğretmen var ise o alanda usta öğretici görevlendirilemez.

Hayat boyu öğrenme kurumlarında kadrolu usta öğretici olmak, eğitim öğretim hizmetleri sınıfına dahil olarak öğretmen olarak atanmada öncelik veya istisnai bir hak sağlamaz. Kadrolu usta öğreticilerin öğretmen olarak atanabilmesi için Kamu Personeli Seçme Sınavı’na girip öğretmenlik mülakatlarında başarılı olmaları gerekir.

MEB Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği’ne göre usta öğreticiler bir mali yılda 11 aydan fazla görev alamazlar.

Diğer kurumlarda çalışan resmi görevliler, haftada 10 saate kadar halk eğitim kurslarında görev alabilirler.

Halk eğitimi merkezinin açtığı kurslarda sadece halk eğitimi merkezi ‘’tam gün tam yıl eğitim’’ uygulaması kapsamındadır. Diğer okullar kurs yeri olarak kullanılmaktadır.

Hazine ve Maliye Bakanlığının bu konuya ilişkin yazısı gereği, emekliler bu ödemeden faydalanamamaktadır.

Hazine ve Maliye Bakanlığının konuya ilişkin yazısı gereği, halk eğitimi merkezlerinde özel eğitim ihtiyacı olan bireylere yönelik açılan kurslarda görev alan öğretmenlere ek ders ücreti %25 artırımlı ödenmemektedir.

Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Kararın 9. maddesi gereği ücretli öğretmenlere, halk eğitimi merkezlerinde haftada 10 saate kadar ders görevi verilebilmesinin mümkün bulunmadığı değerlendirilmektedir.

Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar gereğince usta öğreticilere fiilen derse girilmesi durumunda ek ders ücreti ödenmektedir.

 * Makine, Teçhizat ve donatım (06.1) taleplerini Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinesinde bulunan e-talep modülünden,

*Büyük Onarım (06.7) ödeneklerini İl Milli Eğitim Müdürlüklerinin talebi doğrultusunda İnşaat Emlak Dairesi Başkanlığından,

*Diğer talepler ise Mebbis Ödenek Takip Modülü Ödenek İşlemlerinden yapılabilmektedir. 

Ödenek takip modülünden talep edilen faturalara ait ödenek talepleri her hafta okul ve kurumlarımıza gönderilmektedir.

Mebbis Ödenek Takip Modülü Fatura İşlemlerinden fatura girişini kullanarak ödenek talep edilir.

Üst kısımda yer alan  kategorilerde sorular ve cevaplar düzenlenmiştir. Birimleri aramadan önce bu soru ve cevaplar sizlere zaman kazandıracaktır.