Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Yetişkinler İçin Dil Eğitimi Projesi Kapsamında 10 İl Koordinatörü, 53 Halk Eğitimi Merkezi (HEM) Yöneticisi ve 116 Eğitici Bir Araya Geldi

"Suriye Krizine Yanıt Olarak Türkiye'de Dayanıklılık Projesi (TDP): Yetişkinler İçin Dil Eğitimi Bileşeni" kapsamında T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Temsilcileri, İl Koordinatörleri, HEM yöneticileri, akademisyenler ve UNDP Temsilcilerinin katılımıyla 5 günlük bilgilendirme, koordinasyon toplantısı ve eğitici eğitimleri gerçekleştirildi.   
Yetişkinler İçin Dil Eğitimi Projesi Kapsamında 10 İl Koordinatörü, 53 Halk Eğitimi Merkezi (HEM) Yöneticisi ve 116 Eğitici Bir Araya Geldi

Avrupa Birliği (AB) tarafından finanse edilen ve Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ortaklığı ile "Suriye Krizine Yanıt Olarak Türkiye'de Dayanıklılık Projesi (TDP)" kapsamında yürütülmekte olan, "Yetişkinler İçin Dil Eğitimi Projesi" yeni bir aşamayı daha geride bıraktı. Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü yöneticileri, projenin uygulandığı 10 ilin koordinatörleri ve 53 halk eğitimi merkezi (HEM) yöneticisi, eğiticiler ile Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi ve Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesinden öğretim görevlileri, 5'er günlük bir toplantı dizisi için bir araya geldi.

09-13 Eylül 2019 tarihinde Ankara Kızılcahamam'da gerçekleştirilen geniş katılımlı toplantılarda; 25 Mart 2019 tarihinde başlayan ve proje kapsamında belirlenen 1. ve 2. kurs dönemleri tamamlanan; toplamda 25.000'i aşkın Suriyeli bireyin katılımıyla devam eden Türkçe dil eğitimlerinin genel değerlendirmesi yapıldı, projenin işleyişi ile ilgili görüş ve öneriler ele alındı. Diğer yandan, önümüzdeki dönem başlayacak olan 3. kurs döneminin detaylı planlaması da toplantıda masaya yatırıldı. Ayrıca projenin uygulandığı illerden gelen 116 eğiticiye yönelik olarak; "Eğiticilerin Eğitimi" gerçekleştirildi. Proje kapsamında görev alacak eğiticilere, Sınıf Yönetimi, Dil Öğretiminde Kültür Aktarımı, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Rehberlik Becerisi, İletişim Becerileri ve e-Öğrenmede Ölçme ve Değerlendirme konularında alanında uzman akademisyenlerce eğitimler verildi.

Son yıllarda tüm dünya ve Türkiye gündeminin en önemli konularından birinin göçmenlerin toplumsal kabul ve uyumları olduğuna dikkat çeken MEB Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Mehmet Nezir GÜL toplantıda yaptığı konuşmada şunları kaydetti;

"Her zaman, her yerde, herkes için eğitim felsefesini ilke edinen Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğümüz, 992 halk eğitimi merkezi ve 24 olgunlaşma enstitüsünde 3 bin 400'ü aşkın eğitim programı ile ülkemizde yaygın eğitim faaliyetlerini yürüten öncü kuruluştur.

Geçici koruma altındaki Suriyeliler ve ülkemizde bulunan diğer yabancılara yönelik, sayısı her geçen gün artan, dil ve meslekî eğitim kursları açıyoruz. Bu kurslarda çoğunluğu Suriyeli olmak üzere 4 buçuk milyonu aşkın yabancı ülke vatandaşı eğitimlerine devam ediyor. Yeni gelmiş? oldukları ülkede konuşulan dilin ve içerisinde yaşamaya başladıkları toplumun değerlerinin, geleneklerinin, kültürünün öğretilmesi için eğitim sürecine dâhil olmaları gerekiyor.

Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ile iş birliğinde yürüttüğümüz "Yetişkinler İçin Dil Eğitimi Projesi, Genel Müdürlüğümüz kapsamında dil öğretiminde ilk kez yüz yüze ve uzaktan eğitim modellerinin birlikte kullanılması bakımından ayrıca önem taşıyor. Projenin, şiddet ortamından kaçıp ülkemize gelen Suriyeli komşularımızın, hak ettikleri huzur ve refaha kavuşmalarına büyük katkı sunacağına inanıyorum."

Araştırmalara göre Türkiye'de yaşayan geçici koruma altındaki Suriyeli bireylerin ekonomik, sosyal ve kültürel hayata katılımlarının önündeki en büyük engelin, dil engeli olduğunu belirten Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanı Murat AŞIM ise konuşmasına şöyle devam etti:

"Türkiye'de ikamet eden Suriyeliler, kendi kendilerine yeter hale gelmek; ekonomik, toplumsal, kültürel ve sosyal hayata tam anlamıyla katılmak için yeni bir dili öğrenmek durumunda. Bu nedenle Türkçe dil eğitimleri, Geçici Koruma kapsamındaki Suriyeliler için dayanıklılıklarını artırmak, yeni iş ve geçim kaynakları geliştirmek, ekonomiye katkıda bulunmak ve komşuları ile etkileşimde olabilmek adına büyük bir fırsat sunuyor.

Amacımız, bireylerin, bilgi, beceri ve yeterliklerini geliştirerek, öğrenmeye erişimlerini arttırmak ve nihayetinde "öğrenen bireyden öğrenen topluma ve öğrenen Türkiye" ye doğru bir dönüşümü gerçekleştirmektir. Uzaktan eğitim modellerinin ve gelişen eğitim teknolojilerinin sunduğu fırsatlardan yararlanmadan bu dönüşümü gerçekleştirmek mümkün olmayacaktır!"

UNDP Proje Yöneticisi Halil Can Emre ise, proje ile Türkiye'de yaşayan 18 yaşından büyük Suriyelilerin ekonomik entegrasyonunun desteklenmesi ile sosyal ve kültürel uyuma katkı sağlanmasının amaçlandığını belirterek, sözlerine şöyle devam etti:

"Yetişkinlere yönelik Türkçe dil eğitimleri ile, Türkiye'de yaşayan 18 yaşından büyük Suriyelilerin ekonomik entegrasyonunun desteklenmesi ile sosyal ve kültürel uyuma katkı sağlanması amaçlanıyor. Bu çerçevede; Türkçe dil eğitimleri, Geçici Koruma kapsamındaki Suriyeli bireylerin ekonomik, sosyal ve toplumsal hayata katılımlarının desteklenmesi için ihtiyaç duyacakları dil becerilerini kazanacakları şekilde, Avrupa Dil Portfolyosunda belirlenen dört temel dil becerisini -okuma, dinleme, konuşma ve yazma- esas alarak düzenlendi.

Her bir kur için 10 hafta boyunca, haftada 3 gün, günde 3 saat olarak gerçekleşecek eğitimler ile 18-57 yaş arasındaki geçici koruma kapsamındaki Suriyeli bireylere A1, A2 ve B1 seviyelerinde Türkçe dil eğitimleri veriliyor. Bu amaçla, katılımcılar için farklı seviyeleri dikkate alan yeni çerçeve programlara uygun eğitim içerikleri de hazırlandı."

Yeni bir ülkede yepyeni bir hayat kuran Suriyelilerin sosyal, ekonomik ve toplumsal hayata katılımlarının önündeki en büyük engellerden biri olan dil bariyerini kaldırmak amacıyla hayata geçirilen proje kapsamındaki eğitimler, Adana, Bursa, Gaziantep, Hatay, İstanbul, İzmir, Kilis, Konya, Mersin ve Şanlıurfa'da, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı, 53 halk eğitimi merkezinde devam ediyor.

Proje kapsamında Türkiye'de ilk defa yüz yüze ve uzaktan öğrenme yöntemlerinin bir arada kullanıldığı "Harmanlanmış Eğitim" modeline uygun bir Öğretim Yönetim Sistemi de geliştirilip kullanıma sunuldu. Yeni sistem, Türkçe dil eğitimlerinden faydalanacak bireylerin uzaktan erişebilecekleri içerikleri e-öğrenme yoluyla takip edebilecekleri, aynı zamanda Halk eğitimi merkezlerindeki sınıflarda alacakları yüz yüze eğitimleri birleştiriyor. Bu çerçevede kursiyerler on ilde 53 merkezde yüz yüze verilecek olan derslere katılacak, aynı zamanda, bilgisayar, akıllı telefon, tablet gibi mobil elektronik cihazları kullanarak dersleri uzaktan takip edebilecek.

Yeni model ile Öğretim Yönetimi Sistemi ve harmanlanmış eğitim yönteminin kullanılmasıyla eğitimlerin etkinliğini ve verimini artırmak, öğrenmeyi ve etkileşimi kolaylaştırmak ve eğitim dünyasındaki yenilikleri, kapasite artışı sağlayacak şekilde Türkiye'ye taşımak amaçlanıyor.

 

17-09-201917-09-201917-09-201917-09-201917-09-201917-09-201917-09-2019

 

 

Emniyet Mahallesi Boğaziçi sokak No 23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA - 0312 413 21 14 0312 413 21 16

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.