İlkokul - Ortaokul Z-kütüphane modelleri:

1. Model
2. Model
3. Model

Lise Z-kütüphane modeli


Oyun Sahalarının Çizimi ile ilgili sunuya erişmek için tıklayınız...

  

Okullar Yaşam Merkezine Dönüşüyor

Milli Eğitim Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Türkiye Belediyeler Birliği ve Gönüllü Belediyelerin katılımıyla 'Okullar Hayat Olsun Projesi' protokolü imzalandı. Proje kapsamında okul bahçeleri yeniden düzenlenecek. Okullar hafta sonu ve tatillerde de açık kalacak. Derslik ve spor salonlarında etkinlikler düzenlenecek. Bilgisayar sınıfları veli ve öğrencilere açık olacak.

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu ve İstanbul Büyükşehir Başkanı ve Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Başkanı Kadir Topbaş arasında ''Okullar Hayat Olsun Projesi'' protokolü imzalandı.

Bakan Dinçer, Milli Eğitim Bakanlığı Başöğretmen Salonu'ndaki protokol imza töreninde yaptığı konuşmada, iki büyük paydaşın bilgi, birikim ve kaynaklarıyla bir hayali daha hayata geçirdiklerini söyledi. Son yıllarda yapılan okullar dışında, okul bina ve bahçelerinin estetik, çevre düzenlemesi, fiziksel alan ve kalitesi gibi alanlarda eksiklerinin bulunduğunu açık yüreklilikle söylenmesi gerektiğini belirten Bakan Dinçer, şöyle konuştu: ''Bu proje ile okullarımız, bahçelerinin öğrencilerin oynamaktan mutluluk duyacağı şekilde düzenlendiği, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetlere açık, genç, yaşlı, kadın, erkek herkesin hayat boyu öğrenme merkezi gibi kullanacağı, sahiplenileceği ortak yaşam alanlarına dönüşecek. Hayallerimiz biz onları gerçekleştirmek için çaba göstermezsek gerçekten hayal olarak kalacak. Ortak işbirliği ve çabayla çocukların hayallerindeki, oynamaktan mutluluk duyacakları oyun alanlarını ve spor yapabilecekleri mekanları hayalden gerçeğe taşıyacağız. Yeter ki bunu yürekten isteyelim. Bu uğurda çabayı hep birlikte ortaya koyalım. Bu projeyle okulların sadece öğrenciler için değil, yetişkinler için de hayat boyu öğrenme merkezine dönüşmesini eğlenme, spor yapma, dinlenme gibi etkinliklere imkan veren, yaşayan güvenli alanlar haline gelmesini amaçlıyoruz.''

Bakan Dinçer, okul bahçelerini fiziki yapılarına uygun projelere göre, yeniden düzenlenerek, peyzaj ve tasarımlarının yapılacağını, ağaçlandırılacağını ve çevrenin yararlanabileceği alanlar haline getirileceğini ifade etti. Okul bahçelerinin ağaçlandırılması için gerekli olan fidanların Orman ve Su İşleri Bakanlığı tarafından temin edileceğini belirten Bakan Dinçer, Bakanlığın aynı zamanda bu alanların 3 yıl süreyle bakım hizmetlerini de gerçekleştireceğini kaydetti. Bakan Dinçer, günümüzde birçok yerleşim merkezinde okul binalarına ait spor salonları, kütüphaneler, okul bahçelerinin çoğu zaman o mahalledeki tek ortak kullanım alanı olduğuna dikkati çekerek, ''Özellikle büyük şehirlerde okul binaları ve bahçeler halkın nefes alabileceği yegane alanlardır. Dolayısıyla bu bahçelerin ağaçlandırılması, oyun ve spor gibi aktiviteler için fiziki alanların niteliklerinin geliştirilmesinin okullarımızı bir yaşam alanı haline getirmekteki rolü çok büyük olacaktır. Paydaşlarımızla birlikte okullarımızı daha verimli ve etkili bir şekilde kullanarak, toplumla bütünleşen öğrenme merkezlerine dönüştürmek için tüm belediyelerimizden sivil toplum kuruluşlardan ve üniversitelerimizden katkı ve öneriler bekliyoruz'' diye konuştu.

TBB yeterli insan kaynağı ve bütçeyi sağlayacak

Proje kapsamında TBB'nin yeterli insan kaynağı ve bütçeyi sağlayacağını vurgulayan Bakan Dinçer, il ve ilçe milli eğitim müdürlüklerinin de projenin etkili biçimde uygulanmasından sorumlu olacaklarını belirtti. Bakan Dinçer, dünyanın birçok yerinde okullardan, okul dışı saatlerde de yararlanılmasına dönük eğilimlerin arttığına işaret ederek, bunda kamu kaynaklarının daha verimli ve etkin kullanılmasının yanında yaşanan büyük değişim ve dönüşümlerin zorunlu kıldığı hayat boyu öğrenme yaklaşımının da büyük payının bulunduğunu söyledi.

Bilgi ve iletişim teknolojisindeki değişimlerin, ömür boyu sürecek bir eğitim ihtiyacını ortaya çıkardığını dile getiren Bakan Dinçer, şunları söyledi: ''Bugüne kadar beceri kazanmak, meslek edinmek, dil öğrenmek ya da okuryazar olmak isteyen vatandaşlara halk eğitim merkezleri aracılığıyla hizmet götürürken, bundan sonra bu hizmetleri belediyelerin de katkılarıyla çok daha güçlü ve yaygın bir şekilde okullarımıza taşıyacağız. Bilgi toplumlarında toplumsal hizmetlere yönelik talep artışları karşısında bu artan ihtiyaçları karşılamak için sürekli yatırım yapmalı ve yeni hizmet modelleri geliştirmeliyiz. Bu hususta halka en yakın hizmet birimleri olan belediyelerle işbirliği içinde çalışacak olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Sorunların doğrudan ve etkin bir şekilde çözümünde yerel yönetimlerin önemi ve işlevselliği her geçen gün biraz daha öne çıkıyor. Kimi ülkelerdeki uygulamalara baktığımızda; okulların bakım, işletme, donanım, öğretim araç ve gereçleri gibi birçok giderlerinin belediyeler tarafından karşılandığını, yerel yönetimlerin de okullarda sanat, kültürel sportif etkinlikler düzenlediğini görüyoruz. Bu proje sayesinde belediyelerimiz de eğitim alanındaki çalışmalarını daha ileri bir noktaya taşıyacaklar. Aslında başta büyükşehir belediyeleri olmak üzere birçok il ve ilçe belediyesi öğrencilere ve yetişkinlere yönelik hizmet sunmak üzere çok sayıda hizmet merkezine ihtiyaç duyuyorlar. Bu hizmetleri etkili ve yaygın bir biçimde sunan belediye sayısının sınırlı olduğunu biliyoruz. Bu alanda çaba sarf eden belediyelerin, okullarla işbirliği yapılması halinde artacağını düşünüyoruz. Okullarla işbirliği belediyelere halka erişim ve hizmetlerini tanıtma fırsatı sunmasının yanında altyapı, yatırım ve personel harcamalarında da önemli kazanım sağlayacaktır. Okullarımızı, başta çocuklarımız olmak üzere herkesin mutluluk duyduğu ve sahiplendiği eğitim ve toplumsal hizmetlere erişim imkanlarından herkesin faydalandığı alanlara dönüştürülmesi önemlidir.''

 Bakan Dinçer, projeyi şimdililik 5 yıllık bir yolculuk olarak tasarladıklarını belirterek, hayata geçirilmesinde emeği geçen herkese teşekkür etti.

Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu da projenin ekonomik, sosyal ve psikolojik yararlarının yanı sıra kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanımı açısında da birçok faydasının bulunduğunu söyledi. Günümüzde aynı apartmanda oturan komşuların birbirlerinin dahi tanımadığını belirten Bakan Eroğlu, projenin insanları buluşturma ve insanlar arasındaki sosyal bağları kuvvetlendirmek açısından da önemli bir işlevinin bulunduğunu dile getirdi.

Bakan Eroğlu, okullarda yapacakları ağaçlandırma çalışması sonrasında çocukların verimlerinin artacağını, öğretmenlerin de çok daha zevkli bir şekilde ders anlatacaklarını anlattı. Yapılan yatırımların en faydalısının insana yapılan yatırım olduğunu belirten Bakan Eroğlu, ''Baraj, gölet, sulama biz onların hepsini yaparız. En büyük, en faydalı yatırım insana yapılan yatırımdır. Dolayısıyla insana yapılan yatırımı çok önemsiyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı talep ettiği zaman ormanlardan okullar için yer tahsis edeceğiz. Okulları hayat merkezi haline getirmek istiyoruz. Çocuklar ağaç sevgisiyle yetiştiği zaman ağaçları koruyacak, sahip çıkacaklardır'' dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da plansız gelişmenin sonucu olarak bütün yerleşim alanlarında başta şehirler olmak üzere sosyal donatı alanı eksikliği olduğunu belirtti. Genelde sadece barınma ve işyerlerinin düşünülmesi nedeniyle çok sayıda sıkıntı ortaya çıktığını vurgulayan Topbaş, gelişen toplumlarda ortak mekan sayısının artırılmasının, sosyalleşme, sevgi ve hoşgörüyü orantılı olarak yaygınlaştırdığını ifade etti. İSMEK kapsamında eğitim verilen alanlara çok ciddi kiralar ödemek zorunda kaldıklarına dikkati çeken Topbaş, yerel yönetimlerin okulları hizmet vereceği alanlar olarak kullanmalarının büyük bir tasarruf sağlayacağını kaydetti.

Konuşmaların ardından Bakan Dinçer ve Bakan Eroğlu ile İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Topbaş arasında protokol imzalandı

 

imza