İlkokul - Ortaokul Z-kütüphane modelleri:

1. Model
2. Model
3. Model

Lise Z-kütüphane modeli


Oyun Sahalarının Çizimi ile ilgili sunuya erişmek için tıklayınız...

ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANI PROF.DR. VEYSEL EROĞLU´NUN RÖPORTAJI

“Daha yeşil ve yaşanabilir bir dünya”

Orman ve Su İşleri Bakanı Prof.Dr. Veysel Eroğlu

“Okullar Hayat Olsun” projesi, hiç kuşkusuz toplumu topyekûn ilgilendiren, mahallemizdeki eğitim kurumlarını bizim gibi hissettirecek bir proje. Her semtteki en geniş boş alan belki de okul bahçeleri. Bu yönüyle Orman ve Su İşleri Bakanlığı da projeye dahil oldu. Okul bahçelerinin yaşam alanlarına dönüşmesi, yeşillenmesi için ağaç tedariki, bakımı gibi konuları da Orman ve Su İşleri Bakanlığı üstlendi.

Orman ve Su İşleri Bakanı Sayın Prof.Dr. Veysel Eroğlu proje ile ilgili sorularımıza şu yanıtları verdi...

Sayın Bakanım, Okullar Hayat Olsun projesinin çevreye sağlayacağı katkılar nelerdir?

Ağaçlandırma seferberliğinin başladığı 2008 yılından itibaren kamu kurum ve kuruluşları ile imzalanan protokoller Bakanlığımızın yeniden yapılanması çerçevesinde hızlı bir şekilde revize edilmektedir.

13 Aralık 2011 tarihinde Bakanlığımız, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türkiye Belediyeler Birliği arasında Okullar Hayat Olsun Projesi Uygulama Protokolünü imzaladık.

Bu proje ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olarak faaliyet gösteren bütün okulların eğitim-öğretim saatleri dışında hafta sonlarında ve yaz aylarında dersliklerinin, kütüphanelerinin, bilgi teknolojileri sınıflarının, çok maksatlı salonlarının, konferans salonlarının, spor salonlarının ve okul bahçelerinin belediyelerle işbirliği yapılarak velilerin, mahallelinin ve çevrenin hizmetine açılması; okulların öğrenciler ve yetişkinler için birer “hayat boyu öğrenme merkezi” ve eğlenme, dinlenme aktivitelerine imkan veren “yaşayan güvenli alanlar” haline dönüştürülmesi hedeflenmektedir.

Ayrıca, okul bahçeleri fiziki yapılarına uygun projelere göre yeniden düzenlenecektir. Bakanlık olarak, belediyeler ve ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içinde peyzaj ve tasarımının yapılması, ağaçlandırılması, ekolojik okul bahçelerinin oluşturularak çevrenin yararlanabileceği alanlar haline getirilmesini hedefliyoruz.

Bakanlığınızın yükümlülükleri nelerdir?

Birçok büyük şehir için okul binaları ve özellikle bahçeleri halkın nefes alabileceği yegâne alanlar konumunda bulunmaktadır. Bu sebeple Bakanlık olarak uygulama yapılacak ve ağaçlandırılacak okul bahçeleri için ön etüt rapor ve uygulama projeleri hazırlayacağız.

Okul bahçelerinin ağaçlandırılması için gerekli olan fidanları en yakın fidanlıklardan bedelsiz olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve belediye birimlerine tahsis edeceğiz ve naklini sağlayacağız.

Ağaçlandırılması talep edilen alanlara fidan dikimini gerçekleştirerek 3 yıl süreyle bu alanların bakım hizmetlerini gerçekleştireceğiz.

Okul bahçelerinin ağaçlandırılması süreci nasıl işleyecek, ağaçlandırılacak okullar nasıl belirlenecek?

Ağaçlandırılacak okul bahçeleri; İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından tespit edilecek, taşra birimlerimize bildirilecek ve etüt rapor ve uygulama projeleri de taşra birimlerimizce hazırlanacaktır. Bahse konu okul bahçeleri tarafımızdan ağaçlandırılarak 3 yıl süreyle bakımları yapılacaktır.

Çevre koruma konusunda eğitimler verilecek mi?

Ormancılık haftası içerisinde günün önem ve anlamına uygun olarak ağaç sevgisi ve ormanların faydaları hakkında öğrencilere yönelik konferanslar düzenlenecektir. Ayrıca bu kapsamda fidan dikim etkinlikleri düzenlenerek öğrencileri çevre konusunda bilinçlendirme eğitimleri verilecektir.

Belediyelerden beklentileriniz nelerdir?

Söz konusu projeyi hayata geçirirken belediyelerimizle de koordineli çalışacağız. Belediyelerimizden, ağaçlandırılacak okul bahçelerinin peyzaj projelerini hazırlamalarını, fidanların nakliyesi konusunda taşra birimlerimize yardımcı olmalarını, ağaçlandırılan okul bahçelerindeki fidanların sulamasına yardımcı olmalarını bekliyoruz.

Okulların yeşillendirilmesinin kentlere yapacağı katkıları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Okul bahçeleri ağaçlandırılarak ve oyun alanları ile donatılarak öğrencilere ve ailelere açılabilir. Bu mekânların kullanılması büyük şehirlerde bunalan halkın rahatlamasına, komşuluk ilişkilerinin gelişmesine ve mahallenin okula sahip çıkmasına hizmet edecektir.

Öğrenme ve algılamanın en yoğun olduğu dönem çocukluk ve gençlik çağıdır. Bu sebeple çocuklarımıza ve gençlerimize güzel alışkanlıklar kazandırarak zamanı iyi ve doğru değerlendirmeyi okul yıllarında daha kolay öğretebiliriz.

Okul bahçelerini öğrenme, dinlenme ve eğlenme merkezleri haline getirdiğimizde çocuklarımızı bu sayede birçok kötü alışkanlıktan da korumuş olacağız.

Unutmayalım telafi edilemeyen tek şey boşa giden zamandır. Zamanı geriye getirmek mümkün değildir. Dolayısıyla zamanımızı iyi değerlendirmeliyiz.

Çevre açısından 5 yıl sonra nasıl bir Türkiye hayal ediyorsunuz?

Daha yeşil ve yaşanabilir bir dünya, daha az hava kirliliği, daha az atık, çevreyle uyumlu bir yaşama ortamı ve sürdürülebilir bir kalkınma.