Page 11 - 2016 Yılı İzleme Değerlendirme Raporu
P. 11

1.9. Kurs Türlerine Göre Kursiyer Sayıları


                                                       Kurs Türleri
                                                                         4.057.738
                                         2.793.828                           ;
                                             ;                             59%
                                            41%






                                        Genel Kurslar      Mesleki ve Teknik Kurslar


                                          Grafik	1.7.	Kurs	Türlerine	Göre	Kursiyer	Sayıları

                      Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen yaygın eğitim faaliyetleri

               bireylerin  sosyal  kültürel  birikimlerini  artırmanın  yanı  sıra  mesleki  bilgi  ve  becerilerini  de
               geliştirme imkânı sunar.  2016 yılında açılan kurslar dikkate alındığında kursiyerlerin büyük

               çoğunluğunun  sosyal  kültürel  birikimlerini  artırmaya  yönelik  olarak  açılan  genel  kurslara
               yöneldikleri görülmektedir.




               1.10. En Fazla Kurs Açılan Alanlar

                     64955



                                  41215       40754
                                                          29513
                                                                      19188       17285        16697





                     KİŞİSEL     SOSYAL    EL SANATLARI    SPOR       OKUMA      MÜZİK VE     YABANCI
                   GELİŞİM VE  HİZMETLER VE  TEKNOLOJİSİ              YAZMA       GÖSTERİ     DİLLER
                     EĞİTİM    DANIŞMANLIK                                       SANATLARI


                                             Grafik	1.8.	En	fazla	Kurs	Açılan	Alanlar

                      Kursiyerlerin tercih ettikleri kurs alanları incelendiğinde en çok kişisel gelişim ve eğitim
               alanındaki kurslara yöneldikleri görülmektedir. Bunu sırasıyla sosyal hizmetler ve danışmanlık,

               el sanatları ve teknolojisi, spor, okuma yazma, müzik ve gösteri sanatları ile yabancı diller

               izlemektedir.  Grafik  1.7’de  yer  alan  kurs  alanları  daha  çok  bireylerin  sosyal  kültürel
               birikimlerini artırmaya yönelik olduğu dikkate alındığında bu durum Grafik 1.6’da belirtilen

               dağılımın oluşmasında büyük etkendir.


                                                            10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16